دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1398 - 10:14
ستاری در جمع خبرنگاران:

منتقد سیاست‌های دولت هستم/ نباید در زمان تحریم و غیر آن به چین و اروپا نگاه کنیم

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: نباید در زمان تحریم به سمت چین و در زمان غیرتحریم به سمت اروپایی‌ها برویم.
کد خبر : 404615

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سورنا ستاری در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید پژو ۳۰۱ و در جمع خبرنگاران گفت: به بسیاری از سیاست‌های دولت منتقد هستم اما با این وجود اتفاقات خوبی طی دو سال گذشته در صنعت خودروسازی رخ داده است.


وی افزود: تا زمانی که کار طراحی را انجام ندهیم نمی‌توانیم محصول دانش‌بنیان داشته باشیم. باید دانش ساخت خودرو در کشور وجود داشته باشد. صنعت خودرو نباید تنها به سمت مونتاژ حرکت کند. این کار درستی نیست. با این وجود خوشبختانه بعد از خروج پژو از کشور اتفاقات خوبی رخ داده است.
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد این محصول در داخل کشور تولید می‌شود و با تلاش همکاران در زمان تحویل ۸۰ درصد آن بصورت بومی تولید خواهد شد.


ستاری ادامه داد: مانند تمام صنایع دیگر اگر به دنبال داشت هستیم باید طراحی داشته باشیم، نباید در زمان تحریم به سمت چین و در زمان غیرتحریم به سمت اروپایی‌ها برویم.


وی افزود: دانش خوبی در حوزه ساخت خودرو در کشور داریم اما بحث راهبرد بسیار مهم است. در ایران خودرو اتفاقات خوبی افتاده است و خوشحالم که مدیریت این کارخانه به شرکت‌های دانش‌بنیان و طراحی اهمیت می‌دهد. این امر باعث می‌شود خودرویی داشته باشیم که مردم دوست دارند.
ستاری ادامه داد: همه چیز به اراده و فرهنگ ما باز می‌گردد تا زمانی که به فکر مونتاژ باشیم صنعت نداریم و فقط کارخانه وجود دارد.


انتهای پیام/4107/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته